MenStream.pl Forum Męski świat Lotnictwo SILNIK VENTOR 125 NIE OSIĄGA MAX MOCY PO NAGRZANIU
FORUM
Lotnictwo

SILNIK VENTOR 125 NIE OSIĄGA MAX MOCY PO NAGRZANIU

  • 30.08.15, 17:53:10

    ~wosiuptak

    Witajcie

    Ventor 125 ze śmigłem Peszke 2 łopatowym.
    Mam problem ze zdiagnozowaniem co jest przyczyną że silnik zimny działa OK ale po wygrzaniu (ok. 10 min lotu), gdy odpuszczę manetę to bardzo powoli wchodzi na obroty .Wystarczy że opuszczę trochę gazu i ponownie wcisnę na max to dochodzi do 8200 i powoli (20s) do swoich 9500. Czasami gdy trzymam na max po jakimś czasie obroty samoistnie spadają do 8300-7800 . Gdy Odpuszczę manetę na ok 20-30s i dam max to wchodzi momentalnie na max obroty, po czym jak wyżej czyli albo spadają samoistnie, a zawsze po odpuszczeniu np. na 8000 i gaz na max to nie chce już wejść na max obroty.
    To na pewno nie wina śmigła bo na Helix-ie dedykowanym, jak Peszke do Ventora jest to samo.

    Wyrzuciłem gruszkę i myślałem że problem ustąpił, ale jednak dalej jest.

    Rozmawiałem z A. Piórkiem z TF, ponoć winny może być rezonans, ale proszę o opinię, może ktoś z użytkowników Ventora już to miał ?.

    Nota bene mam to już trzeci raz odkąd mam napęd (wcześniej wysyłałem do TF ale nigdy nie dowiedziałem się co może być przyczyną).

    Czytałem tu: http://pl.rec.paralotnie.narkive.com/Bt5H18fi/spadek-obrotow-w-jpx
    że powodem może być uszczelniacz na wale, rezonans lub cewka ale w jpx-sie (resztę wyeliminowałem).


    Proszę o radę co najpierw sprawdzić i jaką metodą.

    Z góry dzięki


    wosiuptak
  • 30.08.15, 21:01:40

    ~fokappgg@gmai

    1.Mialem podobne objawy jak nie otwarlem odpowietrzenia zbiornika.
    Jak masz korek z odpowietrzeniem to moze zaworek zwrotny padl?

    2.Jakie masz cisnienie otwarcia iglicy na gazniku? (Walbro/tillotson?)
    A jak z egt jak obroty spadna?
    Moze sprezynka w gazniku stracila swoje wlasciwosci i trzeba ja rozciagnac?

    3.Jaki nalot?
    Moze, dotlumiacz zapchany, moze plytki zaworu membranowego do wymiany?
  • 30.08.15, 21:09:11

    ~romipa@wp.pl

    Cześć miałem podobne objawy jak ty, silnik ewidentnie się przegrzewał, najpierw wymieniłem cewkę , uszczelniacze wału i na trochę się poprawiło. Finalnie okazało się ze obróciło łożyska w karterze. Po wymianie karterów jest ok.
    Robert
  • 30.08.15, 22:01:49

    ~fokappgg@gmai

    Co to znaczy ze ,,obrocilo lozyska`` ?
  • 31.08.15, 07:58:38

    ~tomekmagda556

    Obróciło się w gnieździe przez co zrobił się luz między łożyskiem a miejscem w którym jest obsadzone w karterze
  • 31.08.15, 09:20:46

    ~wosiuptak

    Wielkie dzięki za podpowiedzi.

    Może odpowiedzi pomogą z trafną diagnozą .
    do ub . piątku ? 1 UTC+2 użytkownik foka...@gmail.com napisał:
    > 1.Mialem podobne objawy jak nie otwarlem odpowietrzenia zbiornika.
    > Jak masz korek z odpowietrzeniem to moze zaworek zwrotny padl?

    Mam odzienie zaworek w zbiorniku. Zbiornik się nie zasypane to bym wykluczył.
    >
    > 2.Jakie masz cisnienie otwarcia iglicy na gazniku? (Walbro/tillotson?)
    Nie mierzyłem ale gaźnik Walbro raczej tu nie bruździ gdyż działa prawidłowo świeca ma kolor słuszny .
    > A jak z egt jak obroty spadna?
    nie mam sondy egt

    > Moze sprezynka w gazniku stracila swoje wlasciwosci i trzeba ja rozciagnac?
    >jak pisałem gaźnik wg mnie ok.
    > 3.Jaki nalot?
    97 godz .
    > Moze, dotlumiacz zapchany, moze plytki zaworu membranowego do wymiany?
    jak sprawdzić i gdzie jest dotlumiacz?
    Płytki łatwo obejrzeć na co zwrócić uwagę ?
  • 31.08.15, 10:05:02

    ~silveralltop@


    > Mam odzienie zaworek w zbiorniku. Zbiornik się nie zasypane to bym wykluczył.
    Miało być zbiornik się nie zasysa .
  • 31.08.15, 10:12:13

    ~fokappgg@gmai

    Plytki czy sie domykaja i czy nie postrzepione.
    Dotlumiacz to taka srebrna koncowka wydechu, zdejmij ja i zrob probe (uwaga: bedzie glosno :-)
    Zbadaj jeszcze raz to odpowietrzenie - blahostka a moze jednak to.

    Jakbys mial egt to mozna by wykluczyc problem ze strony paliwowej...
  • 31.08.15, 21:42:58

    ~medsystemer@g

    Witam,
    Kilkanaście dni temu miałem podobne objawy j/w a skończyło się to przymusowym lądowaniem.. silnik nie wchodził na obroty, wymieniłem filtr paliwa,sprawdziłem kolor świecy (ciemna kawa z mlekiem) następnie testowałem napęd na ziemi przez jakieś 20min. i wydawało się że jest ok.
    Kilka dni temu po 5 minutowym locie objawy wróciły oraz pojawiły się stuki w silniku.
    Wysłałem silnik do T.F i czekam na werdykt....

    pozdrawiam
  • 3.09.15, 21:29:49

    ~fokappgg@gmai

    I co znaleziona przyczyna ?
ODPOWIEDZ
Wątek pochodzi z grup dyskusyjnych. Odpowiedzi mogą pisać jedynie użytkownicy zalogowani.
Zaloguj się / Zarejestruj się